Kvantita je dnes alfou a omegou v každom jednom smere a podnikaní obzvlášť. Dá sa to ale tvrdiť aj v modernom a stále viac dôležitom online marketingu, ktorý si zakladá na skutočných zákazníkoch, prinášajúcich vám zisk?
Možno vás to zaujíma aj pokiaľ ide o budovanie odkazov na vaše stránky – teda to, akým spôsobom je u vás robený linkbuilding. Či je pre vás lepšie mať veľa odkazov, alebo niekoľko prepojení z vysokej autority alebo dôveryhodných webových stránok. Je kvantita dôležitejšia než kvalita, alebo by ste mali vynaložiť vaše úsilie na to, aby ste sa pokúsili dosiahnuť jeden skutočne skvelý odkaz v porovnaní so sto ďalšími?
Dajte si záležať a vytvárajte kvalitné odkazy
Vytváranie kvalitných odkazov je proces ich detailného určenia alebo presmerovania na konkrétnu webovú stránku alebo obsah. Môžete to urobiť tak, že pridáte odkazy z inej webovej stránky alebo požiadate iných vlastníkov webových stránok o ich umiestnenie. Určite si to vyžaduje aj čas, ktorý bude nakoniec dôležitý aj pri samotnej návšteve zákazníka konkrétneho webu. Teda počet sekúnd alebo minút, ktoré mu na základe daného odkazu venuje.
Dobre premyslený linkbuilding je stále najdôležitejšia súčasť optimalizácie stránok a je preto len na vás, ako sa k jeho tvorbe postavíte. Ideálnym riešením je samozrejme využitie služieb profesionála, ktorý sa tomuto špecifickému odvetviu on-line marketingu venuje.
Prečo je dôležité prepojiť vytváranie odkazov s vyhľadávačmi
Google a iné vyhľadávacie nástroje sa spoliehajú na odkazy, ktoré určujú autoritu webových stránok a kde by mali byť vo výsledkoch vyhľadávania. Z tohto dôvodu je budovanie odkazov veľmi spoločnou a dôležitou službou, ktorú ponúka SEO audit, vykonávajúci tou najlepšou internetovou marketingovou spoločnosťou s dlhodobými skúsenosťami. Vo väčšine prípadov je tiež potrebné, aby webové stránky obsahovali odkazy, ktoré sú relevantné a s daným odkazom v niečom spoločné.
Vytváranie veľkého množstva odkazov
Keď bol ešte linkbuilding veľmi mladý, webmasteri sa pokúšali na svoje stránky vytvoriť čo najviac odkazov pomocou metód, ako je komentovanie blogov, lokalizácia odkazov na webe, účasť na odkazových adresároch a iné. Čím viac odkazov mali takéto stránky, tým pravdepodobnejšie bolo, že sa budú nachádzať vo výsledkoch pre rôzne kľúčové slová a dopyty. Postupne sa to však ukazuje ako nedostatočné riešenie.
Vyhľadávače sú čoraz inteligentnejšie
Aj dôležitosť množstva odkazov je nepopierateľná. Avšak veci sa zmenili, pretože vyhľadávače sú teraz lepšie schopné určiť relevantnosť odkazov a môžu rozpoznať tie “neprirodzené” pomerne ľahko.
Hoci je veľa odkazov a ich množstvo žiaduce, je to riskantné, najmä ak ich nenahradíte svojou prirodzenosťou. Preto by sme mohli povedať, že dnes by ste sa, a mnohí to už aj robia, mali zamerať aj na kvalitnú stránku odkazov.
Tvorba vysokokvalitných spätných odkazov
Získanie odkazu z webových stránok s autoritou alebo dôverou zvýši jeho hodnotu a dodá mu tiež potrebný impulz z danej lokality. Ak napríklad národné spravodajské webové stránky pokrývajú nejakú tému a odkazujú na jednu z vašich stránok ako zdroj, v podstate hovoria “dôverujeme tomuto odkazu”. A potom tak robia aj čitatelia alebo zákazníci a rovnako aj samotné vyhľadávače. Jeden úžasný príklad a význam tvorby spätných odkazov, ktoré si zakladajú na kvalite a správnom obsahu, s možným odzrkadlením sa na ich vyššej cene.
Je teda kvalita odkazov dôležitejšia než ich množstvo?
Áno, jednoznačne. Ak by bolo naopak dôležitejšie iba množstvo odkazov (čo bola bežná prax v minulosti), celé by to bolo neuveriteľne jednoduché a vytvárali by sa prepojenia, ktoré by so sebou vôbec nesúviseli alebo dokonca fungovali na spamových lokalitách.
Jeden odkaz z bežne čítanej spravodajskej webovej stránky, populárneho blogu alebo iného vysoko kvalitného zdroja vám môže poskytnúť toľko hodnoty ako sto odkazov z iných zdrojov, pretože ak spoločnosť Google dôveruje webovej lokalite, z ktorej ste boli prepojení, dôveruje aj tomuto odkazu. V podstate je to akási forma potvrdenia a pečiatka kvality, s ktorou sa stotožňuje aj najmocnejší vyhľadávač, o ktorého pozornosť sa správnou tvorbou spätných odkazov usilujeme.
|