Budovanie vzťahov s pravidelnými alebo potencionálnymi zákazníkmi je pre firmu rovnako dôležité ako jej prezentácia. Aké sú najlepšie možnosti vonkajšej prezentácie spoločnosti?
Je rok 2015 a najväčšie množstvo ľudí sa pohybuje na internete, či už sú to sociálne siete, rôzne fóra alebo webstránky. Hoci je prezentácia na internete pre každú úspešnú firmu už povinnosťou, nezabúdajte ani na osobný kontakt so zákazníkmi, či už sú to rôzne výstavy, eventy organizované vašou firmou alebo veľké trhy zamestnávateľov, výrobcov či poskytovateľov služieb. Posvieťme si teraz na vašu webovú stránku.
Ako potešiť návštevníka webovou stránkou?
Ako by mala vyzerať vaša stránka a čo by na nej, práve naopak, nemalo byť? Nenechajte návštevníka utopiť sa v neprehľadnom a zbytočne rozsiahlom menu. Pri tvorbe webu sa nepýtajte, čo chcete mať na stránke vy, ale spýtajte sa, čo na stránke potrebuje mať váš návštevník. Webovú stránku nerobíte pre seba, ale pre zákazníka. Ak ešte nemáte svoj web a rozhodli ste sa, že ho vytvoríte, zverte svoje požiadavky spoločnosti, ktorá vám ponúkne webovú stránku vytvorenú pre vás na mieru.
Skúsený user experience dizajnér vám poradí, čo je na stránke potrebné a čo je na nej, práve naopak, zbytočné. Nechajte ho navrhnúť váš web tak, aby spĺňal požiadavky hlavne návštevníkov a nie vás, pretože čo? Pretože zákazník má vždy pravdu. Nie vy, zmierte sa s tým. Alebo prestaňte podnikať. Vytváranie firemných webových stránok musí prihliadať na súčasné trendy, nedovoľte, aby vám dizajn webstránky z roku 2000 kazil, inak veľmi dobré, renomé. Nesnažte sa zbytočne komplikovať webstránku, jednoduchosť – to je alfa a omega dnešného webdizajnu.
Ako prilákať ľudí na váš web?
Návštevník sa musí na vašej stránke cítiť príjemne, preto sa snažte o to, aby strávil na vašom webe čo najviac času. Ako ale zariadiť, aby tam návštevníci strávili čo najviac času? Odpoveď jednoduchá, realizácia zložitejšia – zaujímavý obsah. Ten nielen priláka potencionálneho zákazníka na vašu stránku, ale aj ho tam udrží. Ak bude obsah skutočne zaujímavý, návštevník sa na váš web vráti znova. Hoci vás jeho opätovná návšteva teší, neuspokojte sa s tým. Premeňte ho na zákazníka, získajte jeho mailovú adresu, urobte niečo, z čoho budete mať prospech aj vy.
Ako by mal vyzerať zaujímavý obsah? Ste firma, ktorá predáva stavebný materiál? Natočte videá, kde vysvetlíte a ukážete ľuďom, ako s nimi pracovať, stavať, miešať cement či farby. Predávate hračky? Ukážte ľuďom video, ako vyzerá, keď sa s nimi hrajú naživo deti, fotky nestačia. Ľudia potrebujú emócie, emócie predávajú, rozumom si ľudia iba zdôvodnia emotívnu kúpu. Internetové prostredie je presýtené, preto ak chcete byť výnimočný, musíte mať aj výnimočnú stránku. Ak máte eshop a skvelé hodnotenie z heureka.sk vám na stránkach chýba, pridajte ho tam! Chvália vás zákazníci vo svojich komentároch? Pochváľte sa aj vy celému svetu týmito komentármi, ktoré sa volajú testimonialy.
Nešetrite na svojom webe
Ak chcete mať kvalitný web, ktorý priláka zákazníkov, nemôžete šetriť. Miesto dvoch, troch bilboardov si radšej priplaťte za skúseného webdizajnéra, web developera, user experience dizajnéra a copywritera. Hoci tieto náklady nie sú zanedbateľné, investícia do profesionálne vytvorenej webovej stránky sa vám niekoľkonásobne vráti. Toho sa nemusíte obávať. Ušetriť môžete na iných miestach, na tých, kde sa to nijako neprejaví. Ak sa budete snažiť ušetriť na vývoji webu za každú cenu, uvidí to celý svet a vy z toho konečnom dôsledku nebudete mať vôbec nič.
(PR článok)
|