Webdizajn našťastie nepodlieha meniacim sa trendom až tak rýchlo móda. V móde sa menia trendy každé tri mesiace, pri webdizajne to nie je až taká bláznivá jazda ako na japonskom rýchlovlaku.
Ale nie je to tak, že dnes pri tvorbe stránok môžete používať trendy, ktoré boli aktuálne pred piatimi rokmi. Vaši návštevníci, hoci sa tejto problematike nevenujú, dokážu oceniť, ak je váš web vizuálne pekný. A určite sa niektorý z nich aj vďaka príťažlivému webu premení na vášho zákazníka či klienta. Ako by mal vyzerať web v roku 2015, aby naňho dizajnéri neukazovali prstom a nekrútili hlavou, že koľko rokov bol zatvorený v jaskyni?
Ako zaujať návštevníka?
Webový projekt, ktorý spĺňa požiadavky moderného webdizajnu, by mala byť dlhá stránka, aby návštevník scrolloval a nepreklikával sa rôznymi úrovňami, nech mu ukážete všetko to, čo chcete, aby videl. Ale pozor! Nepreháňajte to s obsahom a nezasypte ho lavínou zbytočných informácií. Ak ešte nemáte na vašom webe príťažlivý obsah, ktorý tam dokáže návštevníka prilákať a udržať, okamžite to napravte. Je rok 2015! Stránky bez príťažlivého obsahu majú len informačnú hodnotu, ukážte, že si svojho návštevníka vážite a ponúknite mu aj pridanú hodnotu. Zadarmo.
Venujete sa predaju záhradného nábytku? Pomôžte mu, ako vybrať ten správny nábytok. Predávate knihy? Ponúknite mu vlastné recenzie, ktoré mu pri výbere knihy pomôžu sa rozhodnúť. Ak aj hneď nič nekúpi, prečíta si článok, zapamätá vašu stránku, a keď sa vráti nabudúce už možno aj nakúpi. Ak mu jeho návštevu chcete ešte viac spríjemniť, skúste storytelling. Návštevník nie je indexovací robot, je to človek a ľudia zbožňujú rozprávanie príbehov. Už odjakživa, nástenné maľby v jaskyni Altamira sú toho dôkazom.
Nepíšte žiadne slohové práce, žiadne tapety textu – doba je rýchla, nikto nemá čas čítať takéto veci, každý potrebuje informácie čo najskôr. Vedeli ste o tom, že človek sa pri čítaní textu online správa úplne rozdielne ako pri čítaní knihy alebo časopisu? Na internete nečíta celý text, číta ako skener – prebehne text očami a čo ho zaujme, až pri tom sa zaujme. Aj to je dôvod, aby ste používali infografiku vždy vtedy, keď sa hodí a máte ňou čo povedať. Samoúčelné infografiky sú ešte zbytočnejšie ako stierače na ponorke.
Ako sa predstaviť na internete?
Obchodná prezentácia cez webstránku by nemala byť suchopárna, žiadny snobizmus, žiadne highway-society texty. Nepíšte o sebe: Ponúkame vysokokvalitné služby v tej a tej oblasti, sme profesionáli s dlhoročnými skúsenosťami, sme flexibilní a bla, bla, bla. Buďte sami sebou, rozpovedzte vašim zákazníkom váš skutočný príbeh, pokojne aj fiktívny, ale vyrozprávajte ho človečinou. Pridajte aj reálne fotky seba, svojho tímu, vašich priestorov, žiadny Shutterstock. Horšie sa potom hnevá či kričí na ľudí, ktorých zákazník už videl, ako na tých, ktorých ani nepozná.
Navigujte ho po svojej stránke, nenechajte ho nikdy nikde na vašej stránke visieť, ak sa zasekne, je veľká pravdepodobnosť, že stlačí X v pravom hornom rohu a opustí vašu stránku. Preto veďte za ruku pomocou odkazov, call-to-action tlačítok, pod článkom mu dajte na výber z ďalších článkov, ktoré si môže prečítať. Je veľká pravdepodobnosť, ak sa mu páčil prvý článok, že klikne aj na ďalší a potom zase na ďalší.
Trendy web v kocke
Zhrňme si to do kocky: jednoduchá štruktúra, prehľadné menu, nič navyše, veľký text, nech návštevník nepotrebuje lupu, príťažlivý obsah, prepojenia na ďalšie stránky vášho webu a vložte do svojho webu kúsok človečiny, nech používateľ nemá pocit, že váš web vyrobil robot. Je príjemné stretnúť sa s ľudskosťou aj tam, kde to zákazník nečaká a aj vďaka tomuto získate okamžite plusové body a ktovie, možno aj nového klienta.
(PR článok)
|