Podnikateľský Plán a Ciele pre Úspešné Podnikanie

podnikateľský plán

Prečo je dobré mať podnikateľský plán a stanovené ciele pre vaše podnikanie? A kto vlastne potrebuje mať podnikateľský plán a stanovené ciele pre biznis?

Každý podnikateľ, ktorý chce vybudovať nejakú úspešnú firmu by mal mať podnikateľský plán. Podnikateľský plán by mal obsahovať ciele, pretože pomocou dosahovania cieľov ho môžete napĺňať.

 

Možno si poviete, načo si určovať ciele, keď viete čo chcete dosiahnúť a pracujete na tom. Na jednu stranu to je pravda a väčšina malých biznisov a podnikateľov nemá ani stanovené ciele a ani podnikateľský plán, ale na druhú stranu, pokiaľ to myslíte s podnikaním vážne, tak musíte mať nejakú víziu pre budovanie a vylepšovanie vášho biznisu.

Na to, aby ste mohli začať podnikať nemusíte mať ani víziu, a ani podnikateľský plán. Môžete si napríklad založiť internetov internetový obchod,  alebo ponúkať služby ako napríklad tvorbu webstránok a začať podnikať aj bez podnikateľského plánu. Veľa ľudí to tak robí a začínajú podnikať bez akéhokoľvek plánu… Jednoducho si vymyslia nejaký podnikateľský nápad a začnú podnikať. Poznám viacerých takých ľudí a je to bežné a niektorím sa aj darí.

 

Prečo potrebujete mať podnikateľský plán?

V čom je teda rozdiel a prečo je dobré aby ste mali vytvorený podnikateľský plán? Štatistiky hovoria, že viac ako 90% biznisov skrachuje do 5 rokov od začatia podnikania. Myslíte že to môže byť preto, lebo nemajú plán? Určite áno. Ľudia začínajú podnikať s tým, že chcú dosiahnuť finančnú nezávislosť, to ale nie je dobrý cieľ. Ak neviete čo presne chcete dosiahnúť, tak nemôžete ani vytvoriť podnikateľský plán. Je to ako by ste sa rozhodli, že idete na dovolenku, zbalili si veci, sadli do auta a išli. A keby ste niekde zablúdili a chceli zistiť na mape ako ísť ďalej, zistili by ste, že to nemôžete zistiť, lebo nemáte mapu a dokonca ani neviete kde idete. Presne tak  je to aj s podnikaním.

 

Na to, aby ste mohli podnikať úspešne v dnešnej konkurenčnej dobe je určite lepšie podnikateľský plán mať. Ak máte víziu pre vaše podnikanie, tak pomocou podnikateľského plánu jej dáte formu. Vízia je vlastne dlhodobý cieľ pre váš biznis a podnikateľský plán je mapa pre vašu cestu(alebo cestu vašej firmy) ku tomu cieľu- k tomu ako má vyzerať vaše podnikanie.

Pre niekoho môže znieť vytváranie podnikateľského plánu a vytváranie cieľov ako nejaká strašná veda, ale nieje to nič náročné a je lepšie mať aspoň jednoduchý podnikateľský plán, ako žiadny a stanovené aspoň nejaké ciele-mýlniky, ktoré vás viditeľne(“merateľne”) posúvajú dopredu. Prečítajte si ako vytvoriť podnikateľský plán pre váš internetový biznis.