Tí, ktorí správne zvládajú konflikty medzi kolegami alebo so zákazníkmi a partnermi, namiesto podnecovania problémov, veľmi dobre aktivujú a využijú dostupné zdroje a otvárajú si nové obchodné príležitosti. Zručné riešenie konfliktov si však vyžaduje analýzu napätia, konštruktívne jednanie s náročnými partnermi a vyjadrenie vlastného postoja.
Nakoľko nie je práca s ľuďmi jednoduchá, máme pre vás niekoľko tipov, ako sa správať šikovne, keď to vo vašom pracovnom alebo obchodnom vzťahu „škrípe“.
1. Berte varovné signály vážne a neignorujte ich
Narastajú medzi vami a vašimi kolegami v práci nezhody? Nepodceňujte prvé varovné signály a riešte to čím skôr. Vecná diskusia je vždy lepšia ako riešenie konfliktu na súde, pri ktorom sa bez výhodných služieb dobrej advokátskej kancelárie už zrejme nezaobídete.
2. Počúvajte a ukážte porozumenie
Doma si môžete svoje bývanie ochrániť pred neprispôsobivými ľuďmi alebo hlukom z ulice vhodnou akustickou izoláciou. V práci sa musíte naučiť s kolegami fungovať. Komunikácia je ten najlepší základ.
Ak nastane problém, prvým krokom v rokovaniach počas konfliktných situácií je vedieť sa naučiť druhú stranu počúvať. Počúvanie a oceňovanie toho, čo ste zistili, pomáha stavať mosty. Vedome sa preto obráťte na svojho protivníka a pokúste sa jeho argumenty vypočuť a prijať bez zásahu do jeho monológu.
3. Vyrovnajte sa s kritikou
Ak ste počas rozhovoru konfrontovaní s kritikou, nesnažte sa na to hneď reagovať. Dajte druhej strane priestor a reagujte, keď príde rad na vás. Ak nemá konflikt žiadnu šancu, vyhľadajte mediátora alebo tretiu nezainteresovanú stranu, ktorá vám pomôže konštruktívnu kritiku prijať akokoľvek bude nepríjemná.
Zabudnite na emócie a hnev, zachovajte si chladnú hlavu a stanovte si hneď na začiatku práce a v kolektíve určité hranice.
Zdroj obrázka: fizkes/Shutterstock.com
|