Uistite sa, že:
1. Cielite na presne vymedzenú úzku medzeru na trhu
Najviac prístupné trhy na webe sú veľmi sústredené. Povedzme napríklad, že chcete predávať všetky-prírodné vitamíny online. Ak sa pokúsite zamerať na „Každého, kto užíva vitamíny,“ budete musieť súťažiť s obrovskými vitamínovými spoločnosťami. Ale ak si vytvoríte svoju medzeru na trhu ako napríklad „ľudia, ktorí sú alergickí na umelé farbivá a príchute na vitamíny,“ nebudete čeliť tak veľkej konkurencii, ktorá je v dnešnej dobe skoro v každej oblasti.
2. Trh má určitý problém, na ktorý hľadá riešenie
Nesnažte sa nájsť niečo, čo si myslíte, že ľudia potrebujú. Dajte im to, čo skutočne potrebujú – riešenie na ich problém, ktoré aktívne hľadajú. Ako zistíte čo to je, čo ľudí skutočne trápi, alebo čo hľadajú? Môžete urobiť prieskum kľúčových slov, ktoré vyhľadávajú cez vyhľadávače napríklad s použitím nástroja od Google. Môžete tiež navštíviť diskusné fóra, alebo si urobiť váš vlastný prieskum trhu prostredníctvom ankety. Možností je viacero.
3. Trh je ochotný zaplatiť za riešenie problému
Aj keď objavíte zdánlivo potenciálnu oblasť v ktorej majú ľudia určité problémy, nemusí to automaticky znamenať, že v nej zarobíte peniaze. Ak váš trh nebude ochotný zaplatiť za tovar alebo služby, ktoré riešia ich problém, alebo uspokojujú ich potrebu, vaše podnikanie v danej oblasti nebude profitabilné. Zamerajte sa iba na predaj/propagáciu takých produktov, alebo služieb za ktoré sú ľudia ochotný zaplatiť. Pri uvádzaní nových produktov je o to dôležitejšie urobiť dôkladný prieskum a analýzu trhu.
4. Váš produkt/služba ponúka riešenie daného problému
Ak ste objavili problém, ktorý trápi veľa ľudí za riešenie ich problému sú ochotný zaplatiť, môžete im ponúknuť váš produkt, alebo službu. Po dobrej analýze trhu budete presne vedieť čo ľudia potrebujú a aj či sú za to ochotný zaplatiť a preto im budete môcť ponúknuť kvalitné riešenie. Uistite sa, že váš produkt, alebo služba je kvalitná a že zákazníkovi skutočne pomôže vyriešiť jeho problém, alebo uspokojiť jeho potrebu. Tým si u zákazníka vybudujete dôveru a rád u vás nakúpi aj v budúcnosti.
5. Neexistuje veľký počet podobných výrobkov/služieb,
ktoré už ponúkajú riešenie daného problému. Ak je na trhu už niekoľko (alebo veľké množstvo) podobných/rovnakých výrobkov alebo služieb, z ktorých si môžu zákazníci vybrať, myslíte si, že budú chcieť kúpiť vaše? Musíte byť schopní ponúknuť na trh niečo, čo zákazníci nedostanú inde, prípadne sa musíte byť schopný odlíšiť od konkurencie.
|