„Kniha s veľkými ambíciami“
Na prvý pohľad možno táto kniha o podnikaní na AMAZONe môže vyzerať ako každá iná no už na začiatku si všimnete, že toto predsa nie je len taká obyčajná kniha. Navyše zaujímavé grafické spracovanie, robí knihu prehľadnou a ľahko čitateľnou.
Na rozdiel od klasických „poučkových“ kníh o podnikaní, ktoré sú písané skôr spôsobom, ktorý Vám celé podnikanie znechutí je táto kniha napísaná oveľa príjemnejšie a pútavo. Získate v nej podrobný praktický návod, ako rozbehnúť predaj fyzických produktov pod vlastnou značkou na Amazone.
- AUTOR: Zdeněk Steiner
- ROZSAH: 275 strán
- FORMÁT: 15 x 15 cm
- Dátum uvedenia do predaja: 1.9.2016
- Cena: 350 CZK / 17 EUR
Každá kapitola presne a dopodrobna opisuje jednotlivé kroky podnikania na Amazone. Kapitoly sú písané skôr ako príbehy s konkrétnymi príkladmi z praxe, ktoré sú dôležité pre pochopenie celkového systému a overeného biznis-modelu.
Ak si nie ste celkom istý kde by ste chceli vo svete podnikania pôsobiť, táto kniha Vám otvorí oči a pomôže uveriť, že to dokážete. Dostanete podrobný návod, stačí nabrať odvahu a pustiť sa do akcie aby ste svoj sen konečne previedli do reality. Jednotlivé kapitoly sú dopĺňané motivačnými citátmi, nestratíte tak ani chuť do čítania, ani chuť do podnikania.
Kniha Vám hneď na začiatku predostrie „návod“ na finančnú nezávislosť a už iba zo zvedavosti sa do nej človek začíta. Ani sa nenazdáte a budete v polovici knihy.
- Prvá kapitola Vás uvedie do celkového diania, dodá Vám podporu a dostatočnú dávku sebavedomia. Zo slov autora cítiť vášeň a odhodlanie, jeho nadšenie sa tak veľmi rýchlo nalepí aj na Vás. Hneď na začiatku je Vám sprostredkovaný proces podnikania v USA. Ako celý systém funguje, v čom spočívajú rozdiely biznisu u nás a v USA a hlavne aké výhody Vám z toho plynú. Nie je dôležité byť expertom, v tejto knihe nájdete všetko, čo na rozbehnutie Vášho obchodu na Amazone budete potrebovať.
- Už v druhej kapitole sa dostávame k samotnej podstate – systém fungovania Amazonu a jeho možnosti pre odporúčaný biznis-model. Je tu predstavené v praxi overené know-how, ktoré sa Vám určite vo svete podnikania zíde. Po týchto úvodných, motivačných a trochu teoretických kapitolách sa dostávame k praxi ako rozbehnúť predaj fyzických produktov pod vlastnou značkou.
- Tretia kapitola – Založenie Seller Central … Vás už nabáda priamo k činu. Nemusíte na nič čakať, nemusíte dokonca knihu ani dočítať do konca! Práve týmto prístupom je táto kniha výnimočná, nenudí vás teóriou a štatistikami ale posúva Vás priamo v pred. Doslova vidíte ako sa Vaše sny stávajú skutočnosťou, vďaka konkrétnemu návodu a motivácii, ktorú Vám kniha dodá. Stačí sa teda len rozhodnúť a konať, no a samozrejme dodržiavať jednotlivé odporúčané kroky a úspech je na dohľad.
- Teraz, keď už Viete AKO, treba zistiť ČO predávať. Nabrali ste odvahu a založili ste si obchodný účet na Amazone, ďalším krokom je teda výber produktu. Toto rozhodnutie je pravdepodobne najťažšie, no kniha Vás nesklame ani v tomto bode. Nie je ťažké stratiť sa vo veľkom množstve kategórií a produktov na Amazone a nie všetko by Vám prinieslo úspech. Na výbere správneho produktu záleží úspešnosť Vášho podnikania a rovnako aj výška Vašich zárobkov. Dostanete preto podrobný návod na výber konkrétneho produktu, dozviete sa ako zistiť aký produkt je predurčený na úspešný predaj. Nájdete tu aj odporúčania pre jednotlivé kategórie a jednoduchý guideline na ich prezeranie a hodnotenie. Ak chcete aby sa Váš produkt dobre predával, musíte sa vžiť aj do role kupujúceho. Práve to Vám táto kapitola uľahčí.
- Ak Vás ešte odhodlanie neopustilo, mali by ste mať v tomto kroku už založený účet a vybraný produkt. Keď teda už viete čo a ako, môžete prejsť do ďalšieho kroku a začať pracovať na výrobe Vašich produktov. Ďalším krokom je práve preto výber výrobcu. Výber by ste nemali podceňovať a určite by ste mali zvážiť niekoľko výrobcov a získať aj reálne vzorky výrobkov, kým budete do niečoho investovať svoje peniaze. Kniha Vám dá niekoľko tipov na čo si pri výrobcoch dať pozor a čo si u nich preverovať. Ďalšou dilemou pri výbere výrobcu môže byť aj miesto továrne. Na obaly niektorých výrobkov bude vyzerať lepšie „made in USA“, pri niektorých výrobkoch však môžete zvoliť lacnejšieho a rovnako kvalitného výrobcu napr. z Číny.
- Po výbere najvhodnejšieho výrobcu je čas na zalistovanie (pridanie) Vášho produktu do katalógu Amazonu. Zákazníci si Vás tam budú vyhľadávať hlavne na základe kľúčových slov. Typy a triky na vytváranie listingu, kľúčových slov a celkovej produktovej stránky samozrejme tiež nájde v knižnom návode. Učiť sa na vlastných chybách by bolo v tomto bode veľkou nerozvážnosťou, no vďaka odporúčaniam autora sa môžete chybám začiatočníkov vyhnúť.
- Ak chcete aby sa Váš produkt dobre predával, odporúča sa inovovať. Inovovať už existujúci produkt, možno jeho zloženie, kvalitu použitých materiálov, obal a pod.
- Ďalším kľúčovým bodom k úspešnému predaju je vytvorenie vlastnej značky. Ak ste sa dostali až k tomuto kroku, tak máte pravdepodobne potrebnú vášeň k podnikaniu a Vašim jediným cieľom nie je iba zárobok. Túto vášeň a vieru vo vlastný produkt by mala odrážať aj Vaša značka. Značka totiž nie je iba logo, názov produktu a obal.
- Je taktiež dôležité zvoliť vhodný názov produktu a rovnako by ste nemali podceniť ani jeho popis. Najlepším magnetom na zákazníkov však budú hlavne fotografie produktu. Ak kupujúceho nezaujmú fotky, prípadne ak bude Váš produkt, zle odfotený je málo pravdepodobné, že sa k popisu výrobku vôbec dostane.
- Váš produkt je teda už hotový aj s Vašou značkou a mal by byť v tomto kroku už vo výrobe. Výhodou podnikania a predávania na Amazone je, že produkty uskladnia priamo v sklade Amazonu, odkiaľ ich budú zasielať klientom. Je to tzv. služba FBA. Podrobnejšie sa tejto téme venuje kapitola naskladnenie produktu.
- Ak všetko prebehlo správne, mali by ste sa dostať k najdôležitejšiemu a pravdepodobne aj najočakávanejšiemu bodu Vašej cesty a to je launch Vášho produktu. Produktový launch nie je taký jednoduchý, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Predstavuje ho sled niekoľkých marketingových činností a stratégií, ktorých úlohou je dostať Váš produkt do vyhľadávača algoritmu Amazonu A9 na čo najvyššiu pozíciu. Kľúčovými bodmi produktového launchu je získanie recenzii, zapnutie Amazon Sponsored Ads a vytvorenie aktívneho nárastu predaja. Jednotlivým bodom sa venuje predposledná kapitola knihy. Dozviete sa čo vlastne algoritmus A9 je, ako funguje a čo všetko je potrebné urobiť pre úspešný štart predaja.
- Dosiahnutie finančnej nezávislosti – je názov poslednej kapitoly. Autor, Zdeněk Steiner, Vám v tejto časti knihy predstaví 6 krokov k trvalej finančnej nezávislosti.
Kniha popisuje všetky potrebné kroky k rozbehnutiu podnikania na Amazone, a to ako so získanými informáciami naložíte je samozrejme na Vás. Kľúč k úspechu máte teraz vo svojich rukách, stačí Vám odhodlanie, odvaha a Vaše sny sa môžu začať plniť.
Táto kniha Vás bude sprevádzať veľmi zaujímavou a napínavou podnikateľskou cestou ako dobrý a skúsený priateľ, ktorého rady Vás môžu jedine posunúť vpred. Informácie, motivácia, tipy a triky, ktoré v knihe dostanete sa Vám určite zídu, či už sa rozhodnete pre podnikanie na Amazone, alebo sa vydáte úplne inou cestou.
|