Váš najlepší zákazník bude ten, ktorý sa k vám stále vracia. Aj keď to zrejme nie je žiadna prevratná a nová myšlienka, len veľmi malé percento úspešných podnikateľov si dôležitosť a význam tejto myšlienky uvedomuje.
Je dôležité rozvíjať a udržiavať ich lojálnosť a neustále sa im venovať. V dnešnom preplnenom trhu obrovskej konkurencie si musíme uvedomiť, že vernosť stáleho zákazníka je niekedy na udržanie náročnejšia, ako získanie a priazeň toho nového. Nižšie vám preto uvedieme niekoľko tipov, ako sa vám môže podariť spojiť so zákazníkom, ktorý je pre vaše podnikanie viac než dôležitý.
1. Zlepšujte svoju reputáciu
Podľa prieskumov je zistené, že až pre 29 % zákazníkov je povesť konkrétnej firmy nesmierne dôležitá. Zákazníci chcú nakupovať od firiem, ktoré majú to najlepšie meno, pretože je to pre nich určitá forma záruky a spokojnosti. Z čoho vyplýva, že podniky potrebujú na jej udržanie podniknúť určité kroky. Avšak v dnešnom prostredí, kde sa negatívne slovo šíri rýchlejšie než svetlo, to nie je jednoduché.
Spoločnosti sa musia snažiť so zákazníkmi a obchodnými partnermi doslova hrať a kontrolovať ich vnímanie. Prezentovať sa formou originálnych firemných darčekov, dbať na tie najlepšie recenzie a poskytovať svojim klientom správnu odozvu.
2. Motivujte ich záujem
Predtým ale musíte pochopiť, čo motivuje zákazníka, aby sa o predmet vášho podnikania zaujímal. Môže to byť čokoľvek, od zľavnených cien až po vynikajúce služby zákazníkom. Čokoľvek, čo v konečnom dôsledku spôsobí podnet na nákup alebo záujem o konkrétnu službu.
Napríklad, ak je to cena, uistite sa, že tie vaše sú približne rovnaké v porovnaní s konkurenciou, inak začnete kupujúcich strácať. Alebo ak zvyšujete ceny, urobte to veľmi transparentným a čestným spôsobom.
3. Dajte im niečo, na základe čoho sa vrátia
Každý jeden predaj a proces nákupu by mal byť naplánovaný veľmi elegantne. Môžete ponúknuť zákazníkom špeciálne zľavy na ich druhý nákup, aby ich lákal k návratu do obchodu, v ktorom im náhodne odporučíte niečo iné a veľmi podobné. Svoje šance môžete zvýšiť aj posielaním reklamných e-mailov alebo priamo, osobným kontaktom a s pomocou využitia univerzálneho promo stánku na výstave alebo inej reklamnej akcii.
Ak si napríklad zákazník zakúpil hernú konzolu, môžete mu poslať e-maily o najnovších hrách a dostupných zľavách. Je predsa pochopiteľné, že niekto, kto si práve kúpil niečo podobné, bude mať záujem nakupovať ďalej. Kľúčovým slovom je tu relevantnosť, čo by mal poznať každý jeden podnikateľ.
4. Využívajte nové a on-line spôsoby komunikácie
Dokonca aj najväčšia spoločnosť môže stratiť kupujúcich, ak sa časom nezmení. Dobrým príkladom by bola spoločnosť Nokia, ktorá stratila svoju početnú pozíciu z dôvodu jej neschopnosti vyvíjať sa a ďalej fungovať medzi svojimi konkurentmi.
Zákazníci sa pri prebytku nudia a chcú niečo nové. Je tak vašou povinnosťou držať krok s najnovšími technologickými zmenami a prispôsobovať im svoje služby ako aj celé podnikanie.
Platí to aj pre spôsob nakupovania a kontaktu so zákazníkom, kde sa okrem praktických výstavných stánkov začína využívať aj pohodlná forma on-line komunikácie, čo je samozrejme web.
Tajomstvo úspechu každej spoločnosti predsa spočíva v spokojnosti zákazníka a pochopení jeho potrieb, ktoré im vďaka internetu môžete priblížiť, spríjemniť a predstaviť oveľa pohodlnejšie, no musíte im k nim ukázať správnu cestu.
|