Promotion (reklama) je súčasťou marketingového mixu a nevyhnutnou podmienkou, ako uspieť na trhu s produktami či službami, ktoré v rámci svojho podnikania poskytujete.
V roku 2020 sa v prípade reklamy môžeme rozprávať v podstate výhradne len o internete, pretože aj dáta jasne potvrdzujú, že on-line reklama je z pohľadu vynaložených investícií a veľkosti zásahu výrazne pred klasickými formami inzercie v časopisoch, televízii či na billboardoch. Prinášame tri tipy na úspešnú internetovú reklamu.
1. Ciele a súčasný stav
Reklama by nemala byť len o pocitoch, ale aj o faktoch a dátach. Jednou z prvých vecí je podrobná analýza súčasného stavu. Ak sa ako firma chcete niekam dostať, musíte najprv poznať bod, v ktorom aktuálne ste. S tým úzko súvisí aj nastavenie cieľov. Uvedomte si, že internetová reklama sa musí páčiť a zaujať predovšetkým vašich potenciálnych zákazníkov, preto sa na ňu pozerajte očami zákazníka, nie seba, pretože vaše videnie ako zainteresovaného človeka je úplne logicky zúžené a zaujaté. Po nastavení cieľov, určenia súčasného stavu a pohľadu zákazníka prichádza výber komunikačných kanálov pre kampaň.
2. Na začiatok zvoľte Google
Existujú rôzne internetové platformy, kde sa dá inzerovať, no Google reklama ponúka široký zásah a najmä pestrú škálu rôznych typov reklám. Tzv. služba Google Ads (Google reklamy) je dnes číslom jeden spomedzi rôznych možností v rámci internetových reklám. Klasickou možnosťou je reklama pri vyhľadávaní, vaša firma sa tak ukáže ako prvá a platíte len za preklik, ktorý záujemcovia urobia. Určite neopomeňte ani tzv. remarketing, čiže ak si raz človek dá vyhľadať produkt či službu, ktorú na trhu ponúkate, uvidí ich aj na ďalších weboch. Vedeli ste, že konverzie cez remarketing sú dokonca úspešnejšie než pri reklame pri vyhľadávaní?
3. Ak neviete, nechajte si poradiť
Nikto múdry z neba nespadol a je úplne normálne, že môžete mať výborný produkt a úspešnú firmu, ktorú skvele manažujete, no v internetovej reklame sa až tak nevyznáte. Nie je to nič neobvyklé ani strašné. Ak však neviete, dajte si poradiť od odborníkov a agentúr, ktoré poskytujú takéto poradenstvo. Tieto firmy vám vypracujú všetko potrebné cez analýzu, plány, realizáciu kampane až po reporty ako aj jej vyhodnotenie.
Zdroj obrázka: Chaay_Tee / Shutterstock.com
|