Ak chcete propagovať na internete svoju webstránku, alebo podnikanie, ale nemáte veľký rozpočet na drahú reklamu a služby, existujú ďalšie spôsoby, ako dať o vašom biznise ľuďom vedieť aj za pomerne málo, alebo žiadne peniaze.
Vyhľadávače
Hlavným cieľom každého internetového podnikateľa je dostať sa do Top 10 rebríčka najpoužívanejších vyhľadávačov, ale zviditeľnenie webstránky vo vyhľadávačoch pomocou optimalizácie pre vyhľadávače je dlhodobá záležitosť. Najpoužívanejším vyhľadávačom je bezpochy Google a aby ste v ňom získali dobré umiestnenie, budete musieť stráviť čas udržiavaním aktuálnosti obsahu vašich stránok a získavaním odkazov z iných podobných stránok.
Pay-Per-Click (platba za klik)
Ďalším pomerne nenáročným spôsobom na propagáciu vášho internetového podnikania je PPC reklama. Môže trvať niekoľko mesiacov, pokiaľ sa vaša stránka objaví na popredných miestach vo vyhľadávačoch vďaka optimalizácií, takže dovtedy môžete vyskúšať propagáciu “Pay-Per-Click” reklamou.
Napríklad pomocou Google Adwords, sa môžete uchádzať o platený odkaz na vami vybraných kľúčových slovách. Vašu kampaň môžete kedykoľvek zmeniť, spustiť, alebo zastaviť. Tento spôsob môže na vaše stránky priviesť množstvo nových zákazníkov. Neuchádzajte sa o najžiadanejšie kľúčové slová, lepšie sú ponuky na desiatky až stovky menej žiadaných fráz, ktoré vás budú v dlhšom časovom horizonte stáť oveľa menej peňazí.
Diskusné fóra
Existuje ,množstvo diskusných skupín, venujúcich sa rôznym oblastiam a záujmovým skupinám. Ak ste vo svojom odbore profesionál, mali by ste na fórum prispievať pravidelne. Ak má diskusné fórum možnosť podpisu(odkazu na vašu stránku) v príspevkoch, môže sa tak odkaz na vašu stránku objaviť v každom príspevku, ktorý uverejníte. Ale zas to nepreháňajte, aby ste nevyzerali, že spamujete. Diskrétny článok môže na vašu stránku prilákať nie len nových návštevníkov, ale každý z článkov vám pomôže zvýšiť celkové hodnotenie vo vyhľadávačoch.
Sociálne siete
Samozrejme, pod vedením Facebooku sú sociálne siete druhým najnavštevovanejším miestom na internete, hneď po vyhľadávačoch. Vytvárajú nový spôsob pre komunikáciu s priateľmi, kolegami a tiež ponúkajú aj vynikajúce marketingové možnosti. Stránky ako linkedin vám umožňujú nahrať údaje o činnosti vašej firmy spolu s vašimi kontaktnými údajmi. Online môžete vyhľadávať starých aj súčasných kolegov a rozšíriť povedomie o vašej novej webovej stránke.
Podpis v E-maile
Môže to znieť ako banalita, ale umiestnite odkaz na vašu novú stránku v podpise vášho mailu. Možno tým neoslovíte tisíce nových zákazníkov, ale je to dobrý spôsob ako pre reprezentovanie svojho podnikania, alebo webstránky a takisto je to nezanedbateľný detail pri budovaní značky.
|