Výdajné miesta rastú ako huby po daždi. Spôsobuje to aktuálny boom „diskrétneho nakupovania”.
Ako aktuálne hlási jeden z lídrov stredoeurópskeho e-commerce trhu, spoločnosť Zásielkovňa – slovenský zákazník si stále viac a viac obľubuje takzvané „intímne nakupovanie“. Odborníci týmto pojmom radi označujú výhody, ktoré zákazníkovi prináša online nakupovanie spojené s možnosťou osobne si tovar vyzdvihnúť na výdajnom mieste podľa vlastného výberu.
Diskrétne nakupovanie je čoraz obľúbenejšie
„Zákazníci pri nakupovaní niekedy jednoducho nechcú, aby ich okolie malo informácie o tom, čo kupujú. V takom prípade je pre nich vhodným riešením osobný odber na výdajnom mieste v blízkosti ich bydliska,“ hovorí na tému intímneho nakupovania Petr Sochora zo spoločnosti Zásielkovňa, ktorá je jedným z hlavných sprostredkovateľov intímnych nákupov na Slovensku.
„Eliminujú tak totiž riziko, že príde kuriér k nim domov a zásielku by mal prebrať napríklad manžel alebo niekto z rodiny. Vhodné je to najmä v prípade, ak ide o tovar, ktorý má byť darom či prekvapením a preto ho zákazníci potrebujú nakúpiť diskrétne,“ dodáva.
Podľa slov Petra Sochoru, online nakupovanie poskytuje okrem spomínanej intimity i mnohé ďalšie výhody: „Online nakupovanie Vám dáva slobodu. Nemusíte chodiť po nákupných centrách a hľadať v konkrétnych obchodoch, kde nie je možnosť porovnania cien. Pri online nakupovaní už dnes táto možnosť existuje a máte tiež oveľa širšiu ponuku výberu,“ vysvetľuje.
„Na svoje si prídu tiež špecifické skupiny zákazníkov, ako napríklad mamičky s malými deťmi, pre ktoré môže byť klasické nakupovanie logisticky obzvlášť náročné,“ dodáva.
Boom intímnych nákupov prináša viac výdajných miest
Boom intímnych nákupov prináša na našom trhu prvé hmatateľné dôkazy. Špecialista na osobný odber a výdajné miesta, spoločnosť Zásielkovňa, ktorej materská spoločnosť Zásilkovna vznikla pred siedmymi rokmi v Českej republike a do dnešného dňa sa rozšírila i na maďarský či rumunský trh, hlási v týchto dňoch obrovský nárast svojich výdajných miest. Len pred pár dňami otvorila už svoje tisíce výdajné miesto. Jubilejné tisíce výdajné miesto bolo slávnostne otvorené 20. marca v českom meste Mělník.
„Osobný odber sa dlho tešil väčšej obľube než na Slovensku v krajinách ako je Česko či Maďarsko. Tento trend, však teraz na Slovensko prichádza a v blízkej dobe už budú tlačiť priamo zákazníci na e-shopy aby im umožnili výdajné miesta,“ vysvetľuje prichádzajúci trend Petr Sochora.
„E-shopov sú tisíce a bude ich ešte viac. Dnes sa predá online len zhruba 9% všetkých nákupov. Väčšina predajov je tak stále v kamenných predajniach. Ľudia si vážia svoje peniaze aj svoj čas a tak celý e-commerce trh porastie ešte oveľa viac. Má to v rukách aj mladšia generácia. Veď malé deti sú dnes denne na tabletoch a smartfónoch a online nakupovanie bude pre ne absolútne prirodzené,“ dodáva Petr Sochora na záver.
.
|